KLASA 4A
Zaczęliśmy realizować dział w którym najpierw poznajmy i utrwalmy nazwy produktów spożywczych.
Na stronie 82 w podręczniku znajdziecie nazwy wielu produktów spożywczych. W zeszycie ćwiczeń zróbcie proszę ćwiczenia 1,2 strona 54 oraz ćwiczenie 1 str. 57.
Podane poniżej strony ułatwią Wam naukę. Pozdrawiam.
Linki do nauki nazw produktów żywnościowych:
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/food
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/food-1
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/food-2
KLASA 4B
Bardzo proszę o to, byście nauczyli się słówek z „zielonych tabelek” ze strony 82 w podręczniku. Zasoby Internetu Waszą naukę ułatwią i uczynią atrakcyjniejszą.
Linki do nauki nazw produktów żywnościowych:
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/food
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/food-4
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/food-1
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/food-2
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/fresh-produce
KLASA 5
Linki do ćwiczenia nazw sklepów:
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/shops
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/shopping-1
Linki do ćwiczenia nazw środków transportu:
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/vehicles-1
https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/vehicles-2
Linki do ćwiczenia czasu Past Simple czasownika ‘to be’ :
https://wordwall.net/pl/resource/777014/past-simple-verb
https://wordwall.net/pl/resource/340517/esl-tefl/past-simple
KLASA 6
Przypominamy, że przed Wami test z działu piątego. Powinniście powtórzyć nazwy potraw, smaków, sprzętów kuchennych i czasowników związanych z gotowaniem. Zagadnienia gramatyczne z tego działu to: czasownik ” to be” w czasie przeszłym ( was/ were) i konstrukcja „there was/ there were”.
Przesyłamy Wam zadania powtórzeniowe, które pomogą Wam utrwalić wiadomości z działu piątego.
Brainy_kl6_TRF_Extra_support_Unit_5_Vocabulary_consolidation
Brainy_kl6_TRF_Unit_5_lesson_2
Brainy_kl6_TRF_Unit_5_lesson_8
KLASA 7 gr.p
Realizujecie aktualnie drugi dział w podręczniku – „Miejsce zamieszkania”. Wśród zagadnień zawartych w tym dziale znajduje się m.in. słownictwo dotyczące wyposażenia domu, konstrukcja „there is/ there are” oraz rzeczowniki policzalane i niepoliczalne. Lista słówek zamieszczona jest na końcu rozdziału, a wyjaśnienie gramatyki – na stronie 161. Zachęcam do przesyłania wykonanych prac na adres mailowy nauczyciela uczącego w tej grupie.
KLASA 7 gr.z
Realizujemy aktualnie dział – “Żywienie”. Poznaliśmy słownictwo związane z rodzajami jedzenia. Poznajmy teraz przymiotniki związane z jedzeniem i przygotowaniem posiłków. Bardzo proszę o wykonanie ćwiczeń ze strony 66 w podręczniku. W ramach utrwalenia naszych poprzednich lekcji z tego działu polecam ćwiczenia w podręczniku ze strony 68.
Na poniższych stronach znajdziecie informacje potrzebne do bieżącej lekcji jak również do utrwalenia tego co już znacie. Pozdrawiam.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty
http://www.macmillan.pl/aplikacja-quizlet
Pamiętając o tym że lubicie słuchanie muzyki przesyłam super link do strony na której znajdziecie wszystkie ulubione swoje piosenki, jest tam też forma karaoke pozwoli wam też na utrwalenie słownictwa i struktur gramatycznych
https://lyricstraining.com/
KLASA 8
Uczniowie klas ósmych, którzy w czasie przerwy od zajęć lekcyjnych chcą powtórzyć przed egzaminem zagadnienia gramatyczne, mogą wykonać zestaw ćwiczeń powtórzeniowych i odesłać je do sprawdzenia na adres mailowy do nauczycieli języka angielskiego. Po sprawdzeniu zostaną odesłane do ucznia wraz z komentarzem i wyjaśnieniem na czym polegają ewentualne błędy.
Ćwiczenia powtórzeniowe z gramatyki dla kl. VIII
Część zagadnień gramatycznych ( ze względu na aktualny brak możliwości ich realizacji w szkole) należy spróbować przyswoić samodzielnie w domu. W dziale „Nauka i technika” znajduje się strona bierna, a w dziale „ Życie społeczne”- mowa zależna. Zasady użycia strony biernej i mowy zależnej otrzymacie w dzisiejszym dokumencie.
Zachęcam również do napisania maila ( i odesłania go do sprawdzenia ). Temat wypowiedzi pisemnej znajdziecie pod częścią teoretyczną z gramatyki.
Nie zapominajcie o zadaniach powtórkowych z gramatyki, które zostały w piątek zamieszczone na stronie szkoły. Można je wykonywać ( i odsyłać do sprawdzenia) stopniowo, po kilka zadań.
Kolejne zagadnienia do pracy będą się regularnie pojawiać na stronie szkoły.