W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do realizacji programu Youngster. Uczestniczy w nim czternaścioro uczniów z klas ósmych.
Youngster to program wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego, realizowany przez Fundację Rozwoju Wsi Polskiej od 2006 roku.
Program realizowany jest poprzez dodatkowe zajęcia z języka angielskiego adresowane w roku szkolnym 2018/19 do uczniów klas VIII szkół podstawowych. Prowadzone w małych, 10-15 osobowych grupach są dostosowane poziomem do znajomości języka przez uczniów. Zajęcia, będące uzupełnieniem i rozwinięciem programu nauczania, realizowane są w wymiarze 90 godzin dydaktycznych w roku szkolnym.
To, co wyróżnia Program Youngster, to ukierunkowanie nauki na pobudzanie wewnętrznej motywacji ucznia. Służy temu również system nagradzania, w którym pod uwagę brany jest przede wszystkim przyrost wiedzy, a nie tylko wyniki końcowego testu.
YOUNGSTER TO TAKŻE:
- nowe, bezpłatne podręczniki, dopasowane do poziomu wiedzy ucznia
- szkolenia metodyczne dla nauczycieli
- konkursy prospołeczne dla uczniów
- brak ocen, klasówek, sprawdzianów i prac domowych
- stypendia dla najlepszych uczniów i nauczycieli, finansujące kursy językowe w Wielkiej Brytanii
- platforma e-learningowa.
W ramach programu Youngster zostaną zorganizowane konkursy:
- coroczny konkurs na najlepszego ucznia „YoungSTAR” i wiodącego nauczyciela „YoungMaster”
- służący zwiększeniu motywacji oraz zaangażowania uczniów i nauczycieli, m.in. do utrzymania wysokiej frekwencji na zajęciach pozalekcyjnych oraz stosowania nowoczesnych i autorskich metod nauczania języka angielskiego, co w założeniu powinno przyczynić się do poprawy wyników osiąganych przez uczniów w trakcie Programu YOUNGSTER.
- coroczny Konkurs Projektów Klasowych „Teenagers in action”
- organizowany wspólnie z Wydawnictwem Macmillan; konkurs ma na celu – poprzez zaangażowanie uczniów w ciekawą formę aktywności – wszechstronne wykorzystanie ich umiejętności, zarówno językowych, jak i intelektualnych, rozwijanie zdolności analizy informacji oraz pracy w zespole; udział w konkursie przyczynia się do zwiększenia motywacji uczniów do dalszej nauki i przygotowuje ich do bardziej świadomego korzystania z nowych mediów.
Dla laureatów konkursów przewidziane są atrakcyjne nagrody, fundowane przez EFRWP i Wydawnictwo Macmillan.
A. Bekier-Traczyńska